BMW 2002.
Precies deze kleur, maar ik had de standaard stalen velgen.
Mijn model had ook de ronde achterlichten. Het mistachterlicht was bij mij iets eleganter.
Bouwjaar |
Kenteken |
In dienst |
Cyl inh |
Pk |
Bekleding |
Bijzonderheden |
1972 |
85-11-TG |
1974 - 1981 |
1998 cc |
101 |
stof, beige |
tweedeurs |
Het verhaal.
Dit was een prima auto voor een jong gezin. Hij heeft ons twee met de kleine meiden in al
die jaren probleemloos vervoert. De sterke 2 liter had een enkelvoudige carburateur, dus kon ik het
onderhoud zelf doen. Bij aankoop stond er 8.000 km op de teller, toen hij
in 1981 naar de sloop moest, een dikke 280.000 km. Een kleine aanvaring met een auto van links
heb ik zelf kunnen repareren. Het onderhoud was normaal, er waren nooit onverwachte stevige
uitgaves.
In de zomer van 1975 zat de familie in Bescheid, net achter Trier. Ik ging ze na mijn werk in Ede
achterna. Op een stuk Autobahn stond de teller boven de 180.
In 1977 was ik twee weken op oefening. Een BMW monteur heeft toen de koppelingsplaat en het
cardanrubber vervangen. De auto is tegelijk helemaal gecontroleerd.
Op de donkere landweggetjes in Gelderland waren extra vèrstralers geen luxe. Ik had een
set van deze "Oscars".
Toen ze aan de beurt waren heb ik alle schokbrekers vervangen door verstelbare Koni's, Nederlands
fabrikaat van wereldklasse.
In 1981 deed ik galant de rechterportier voor mijn schoonmoeder open. Krak, ik had de deur los in de hand.
Na een onderzoek bleek dat de eerste eigenaar, nota bene een garagehouder, geen geld had uitgeven voor
het tectyleren van de interne ruimtes. De bitac onderlaag was wel aangebracht.
De BMW zelf ging met tranen naar de sloop, de banden naar een collega en de motor heeft nog lang dienstgedaan
in een crossauto.