Escort Mk II.
De eerste Escort Mk II 1300 automaat was bruin.
De tweede was identiek, maar nu in rood.
Bouwjaar |
Kenteken |
In dienst |
Cyl inh |
Pk |
Bekleding |
Bijzonderheden |
1978 |
volgt |
1982 |
1293 cc |
70 |
stof, bruin |
tweedeurs automaat |
1979 |
volgt |
1982 - 1989 |
1293 cc |
70 |
stof, grijs |
tweedeurs automaat |
Het verhaal.
Na het ongeluk met de Golf moest mijn vader een andere automaat. Bij de Ford dealer in Middelburg
vonden we de bruine. Ik vond de cylinderkop nogal wat zweten en heb voor alle zekerheid
de koppakking vervangen. Dat was mijn eerste keer en ik hield er een momentsleutel aan over.
Die heeft later goede diensten gedaan.
Vader was met zijn zuster op bezoek in Hellevoetsluis en op de terugweg reed een "blinde"
door het rode licht. Hij kwam ook nog van links.
Het zat de ouwe niet mee, weer een
auto total loss. Beide waren gelukkig ongedeerd. Toen ik wist wat de
verzekering zou uitbetalen heb ik in Rotterdam bij een vriend van een kennis zijn broer de rode gekocht. Daar
heeft vader lang mee gereden. Ook later toen we naar Noordwijk waren verhuisd kwam hij regelmatig
voor een paar dagen op bezoek.
Ik heb alleen een keer de snelheidsmeter moeten vervangen. Er was niets anders, dan maar eentje met
een toerenteller, leuk, maar niet echt nodig in een recht toe recht aan automaat.
Hij ging roesten en vader wilde ook iets kleiners.